
Jak się dowiedzieliśmy, w ramach realizacji zadania „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z obiektów zlokalizowanych na terenie Miasta Żyrardowa”, w 2021 roku zostało zdemontowanych i przekazanych do utylizacji ponad 23 tony wyrobów zawierających azbest. Prace demontażowo-utylizacyjne przeprowadzono na terenie 20 nieruchomości w Żyrardowie, a całkowity koszt usunięcia wyrobów azbestowych wyniósł 12 084,55 zł. Dodajmy, iż na realizację zadania Żyrardów otrzymał dofinansowanie ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie. Dotacji wysokość wyniosła 6 681,08 zł netto. Pozostałą część wartości zadania pokryto z budżetu Miasta.
Dodajmy, iż każdego roku Urząd Miasta ogłasza dla mieszkańców nabór wniosków dotyczących udziału w programie usuwania azbestu. Potem Urząd Miasta występuje ze zbiorczym wnioskiem o dofinansowanie zadania do WFOŚiGW w Warszawie. Oferowana pomoc finansowa obejmuje zadania polegające na demontażu, odbiorze, transporcie i utylizacji azbestu zrealizowane przez wykonawcę wyłonionego przez Miasto.
W latach 2012-2021 w ramach realizacji programu, udało się usunąć prawie 540 ton wyrobów zawierających azbest z 226 nieruchomości. Koszt realizacji powyższych prac wyniósł łącznie 210 604,95 zł, z czego 158 241,34 zł (tj. 75%) stanowiło dofinansowanie ze środków Wojewódzkiego Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie.
Otóż w przyszłym roku włodarze miasta zamierzają ubiegać się o kolejne dofinansowanie. Obecnie trwa nabór wniosków o usunięcie wyrobów zawierających azbest z nieruchomości zlokalizowanych na terenie Miasta Żyrardowa w roku 2022. Formularz wniosku oraz dodatkowe informacje można uzyskać w Wydziale Ochrony Środowiska i Gospodarki Odpadami Urzędu Miasta Żyrardowa pod numerem telefonu 46 858 15 46 oraz na stronie urzędu.
Elektryczny wciągnik linowy
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie